Warhammer - At The Threshold Of Eternity
4.0Celkové hodnocení

Pro některé může být thrash metal hudebním stylem, který má s odkazem na německé thrashové velikány a Velkou čtyřku z USA svá nejlepší léta za sebou a nic lepšího už nepřijde. Někteří zase mohou tvrdit, že je to styl jednotvárný, monotónní a ničím nezajímavý. Mladá kapela (svoji hudební činnost zahájila v roce 2012) Warhammer původem z Řecka však dokazuje, že thrash stále má místo na současné metalové scéně. Jejich nadcházející album „At the Threshold of Eternity“ je tak podrobeno recenzi.

Kapela se v rozhovoru, který Orbis Metallum poskytla nedávno, nechala slyšet, že ve své tvorbě mixuje inspiraci čerpanou od kapel jako Iron Maiden, Judas Priest, Kreator, Machine Head nebo Lamb of God. To je ostatně patrné i v jejich tvorbě, když kapela v jedné písničce míchá vícero stylů. Například v písni „Through the Realm“ je možné narazit na výrazné vlivy dvou zmíněných velikánů metalové scény – thrashových Kreator a heavymetalových Iron Maiden. Díky tomu tak nelze hudbu kapely Warhammer jednoznačně přirovnat k jiné kapele, ani thrashové, ani jiné metalové. Warhammer si hrají svoji muziku a mají svůj vlastní styl, který je však velice povedený.

Tvorba Warhammer je neobvyklá i proto, že je velice rozmanitá. Jejich muzika nepřipomíná typický thrash, který je známý pro svoji agresivitu a monotónnost – a to jak po stránce hudební, tak vokálové. Kluci z kapely Warhammer si při tvorbě nového alba rozhodně vyhráli se všemi nástroji. Díky tomu mohu říci, že máme co dočinění s tzv. technickým thrashem, tedy thrashem, který je charakteristický rozmanitým užitím všech nástrojů.

Nejvíc thrashový song z celého alba je dle mého názoru „At the Threshold of Eternity“, tedy píseň nesoucí stejný název jako samotná deska, jež v některých pasážích dost připomíná Testament. Ale i v tomto případě nelze jednoznačně tvrdit, že celá písnička je inspirovaná zmiňovanými Testament; při poslechu je možno vystopovat hudební prvky, které jsou typické spíše pro death metal nebo dokonce black metal.

Osobně mě nejvíc zaujal song s názvem „Pandemonium“. Tu vnímám i jako největší hit z celého nadcházejícího alba. Hudebně je písnička dost technická. Nicméně při jejím poslechu narážím na jedno jediné mínus celé kapely, kterým jsou vokály. Přijde mi, že na nich je stále ještě potřeba pracovat a že kapela v nich plně nevyužila svůj potenciál.

Celkově mohu kapelu Warhammer hodnotit jako kapelu s velkou budoucností. Kluci z kapely jsou mladí, jsou neoposlouchaní a mají spoustu nápadů. Při srovnání s jejich prvním počinem „Mass Burial“ je vidět, že kapela vyspěla a posunula se správným směrem dopředu. Rozhodně o nich ještě uslyšíme (ostatně v to i doufám). Závěrem celé recenze lze říct, že je to kapela, kterou rozhodně doporučuji k poslechu, a to jak pravým thrasherům, tak těm, kteří na thrash metal již zanevřeli.

English summary: Warhammer is a band with great future. In comparison with the band’s first album Mass Burial, I may say, they have done a big step forward in their music future. The only and little minus may be the band’s unfulfilled potential of vocals. Anyway I warmly recommend them for listening.

1. The Nightmare Started……. 1:57
2. Throught The Realm 6:06
3. Collision 5:54
4. Pandemonium 3:50
5. Stone Dead Warrior 5:04
6. At The Threshold of Eternity 4:19
7. Resurrection From The Ashes 1:36
  28:34

[fbcomments]

Náš web (stejně jako téměř všechny ostatní) využívá k různým funkcím cookies. Díky nim děláme web lepší. Pokud máte ve svém prohlížeči cookies zapnuté a budete pokračovat v prohlížení Orbis Metallum, tak s tímto faktem souhlasíte.

Zavřít