Počátkem listopadu roku 2018 spatřila světlo světa první studiová deska kapely Emerald Shine pocházející z Nového Jičína, jež dostala jméno Misty Tales. Přijal jsem ji s chladnou náručí tak, jako její předchůdkyni před dvěma lety?

Hned na začátek musím pochválit přebal, který se skutečně povedl. Stejným způsobem hodnotím i celý booklet a CD disk. Za grafickým ztvárněním stojí umělkyně Morgana La Fay. Zvukové stopy se nahrávaly ve třech studiích – Bomb Jack Studio v Hranicích, Dark Side Studios v Praze a  GM Studiu v Jablůnkově, kde bylo postaráno i o mastering. Včetně intra na albu najdeme 12 skladeb o celkové délce téměř 49 minut.

Při poslechu jsem se snažil s dva roky starým demem Beneath the Stars nesrovnávat, ale vyhnout jsem se tomu stejně nedokázal. A ono to nakonec přece jen bylo ku prospěchu věci, jelikož s přihlédnutím k předešlé tvorbě je zapojení jednotlivých hudebních nástrojů systematičtější a rozhodně čitelnější. Již se nesetkáváme se shlukem zvuků nástrojů jednotlivých členů, kteří se snaží v daný okamžik do písně vložit kus sebe. Nyní má vše své místo a přichází v ten správný čas. Samostatně pak musím pochválit bubeníka, který tomu dodává ještě o stupínek lepší dynamiku. To je slyšet například v písni Autumn Mists.

Rozhodně musím uznat, že hudbě Emerald Shine svědčí i temnější a agresivnější tón, což dokazuje třeba v Where Life’s Been Ruined. Za osobní hvězdu jsem si na desce zvolil píseň nazvanou We’ll Be Back; na ní je krásně vidět, že najde-li si každý člen kapely svůj limitovaný prostor, z něhož vybočí pouze příležitostně (ne pravidelně), vznikne téměř dokonalý obraz. Právě ono překročení mezí pak působí provokativně a dodává skladbě jiskru. Pamětníci, tvrdé fanouškovské jádro i mnozí noví posluchači dozajista ocení novou verzi Rainy Nights, která byla přítomna na demu. Tu kapela nahrála ještě v původní sestavě speciálně ku příležitosti natočení videoklipu a zařadila ji i na Misty Tales.

Pokud je třeba něco vytknout, pak rozhodně zmíním občasnou nevyváženou hlasitost, kde hlas zpěváka zaniká v instrumentální částí nahrávky. Trochu nesměle sem tam zní i ženský vokál, a to například ze začátku jinak skočných Silver Riders. Celkově jsem si musel na kombinaci barev obou hlasů déle zvykat; barva zpěvákova hlasu mi připomíná vokálistu z Elvenking – takový ten mládenecko-bardský, jež mi nikdy zřejmě nepřiroste k srdci. Na druhou stranu do kontextu hudebního žánru Emerald Shine tak nějak sedí. Druhá věc je mírně nezřetelný zvuk kytar, které by přidáním ostřejších a výraznějších riffů dopomohly kapele vystrčit ještě o trošku víc pomyslné metalové růžky.

Sečteno, podtrženo. Album Misty Tales je důkazem toho, že Emerald Shine udělali obrovský krok kupředu. Ve srovnání s demem je to vidět nejen na skvěle zpracovaném obalu, ale hlavně slyšet na kompozici skladeb a zvuku. Dva roky získávání zkušeností a obměna části členů kapele zjevně prospěla. Půjde-li to tak dál, věřím, že další studiovka bude mít už nezaměnitelnou osobnost, díky které budou Emerald Shine jasně rozeznatelní i pro náhodného posluchače.

Album můžete objednat přímo u kapely prostřednictvím e-mailu, případně na stránkách distributora Metalgate. Cena je 250 Kč, 10 € či 45 złotých.

1. Intro
  2. Autumn Mists
  3. Silver Riders
  4. The Elven King
  5. Where Life’s Been Ruined
  6. A Lake Far Away
  7. Voice Of The Muse
  8. The Song Of Fallen Leaves
  9. The Only One
  10. The Time Has Come
  11. We’ll Be Back
  12. Rainy Night
Emerald Shine - Misty Tales
4.1Celkové hodnocení
[fbcomments]

Náš web (stejně jako téměř všechny ostatní) využívá k různým funkcím cookies. Díky nim děláme web lepší. Pokud máte ve svém prohlížeči cookies zapnuté a budete pokračovat v prohlížení Orbis Metallum, tak s tímto faktem souhlasíte.

Zavřít