VnukSvaroga píše: místo toho je zdůrazňována hlavně krása zpěvačky a povrchní "nordic feeling"
to môžeš aplikovať tak na 95% female fronted folk metalu... s malou obmenou aj na female fronted gothic metal, kde je to ešte znateľnejšie.
vosa píše:Přijde mi, žes vyletěl jak čertík z krabičky a začal útočit ptávě na to, co jsem vůbec neměla v úmyslu zpochybňovat
práveže ako prvá si tu vypenila práve ty s trvdením, že je to niečo "málo prínosného, čo s black metalom nemá nič spoločného" a tvojimi pocitmi akéhosi "tlaku na uznanie".
anyway, uvítal by som nejaký podklad k tvrdeniam, že niekto NÚTI "tradičných" metlákov uznať kvalitu a originalitu tejto hudby nad rámec subjektívneho hodnotenia hudby ktorú bežne počúvajú. ja som nikde nič také neregistroval. a znovu opakujem, že ja ako "moderný metalista" sa napriek pozitívnym recenziám tradičných kapiel ani kvôli ich dominantnej prítomnosti na festivaloch nijak necítim byť "tlačený" uznať ich kvality.
v rámci témy "krieg or not" dokážem byť aj sebakritický - obdobné postoje som kedysi (pred 20 rokmi) zastával voči skupine Evanescence ako fanúšik skupín Tristania, Theatre of tragedy, Draconian a iných "tradičných" gothic metal skupín. dosť ma mrzelo, keď sa taký komerc ako Evanescence vtedy dostal do rádií a veci ktoré som považoval za úplné hudobné perly (ako napríklad Estatic Fear - ktorý doteraz považujem za hidden gem metalu) sa úplne strácali mimo pozornosť mainstreamového metalu. ale za tie dve dekády som sa už proste naučil mať nadhľad