Graveland

Moderátor: The_Nameless

Pravidla fóra
Chcete zde přidat novou kapelu? Čtěte zde.

Graveland

Příspěvekod Basten » 24. březen 2009, 22:57

Obrázek
Obrázek


Země: Polsko
Žánr: Black metal
Náměty: Paganism, Patriotism, Anti-Christianity
Sestava: Rob Darken - All Instruments, Vocals

Odkazy:
http://www.graveland.org/
http://www.last.fm/music/Graveland
http://www.myspace.com/truegraveland

Kapela byla založena roku 1992 v Polsku jako sólový projekt Roberta Fudaliho. Náměty jejiho textů čerpají z pohantsví, vlastenectví atd.. Fudali se inspiroval kapelami jakou jsou Bathory a Burzum. Graveland mě naprosto uchvátili svojí skoro by se dalo říci válečnou hudbou. Mé nejoblíbenější album je asi "Thousand Swords" Vřele doporučiji poslechnout.

Diskografie:
Necromanteion
Drunemeton
Epilogue
In The Glare of Burnig Churches
The Celtic Winter
Carpathian Wolves
Thousand Swords
Following The Voice of Blood
Immortal Pride
Raiders of Revenge
Creed of Iron
Raise your sword
Prawo Stali
Blood of Heroes
Memory and Destiny
The Fire of Awakening
Dawn of Iron Blades
Fire Chariot of Destruction

Ukázky:


Obrázek
Naposledy upravil sylvuša dne 5. duben 2010, 22:30, celkově upraveno 8
Důvod: Upraveno dle pravidel.
Arthas to dobře myslel, ale špatně provedl...Jako národní socialismus. Jako socialismus s lidskou tváří... Nebo národní sociáilsmus s lidskou tváří.

Obrázek
Uživatelský avatar
Basten
Erastes Metallum
Erastes Metallum
 
Pohlaví: Muž Muž
Věk: 35
Bydliště: Otmíče <-> Vodňany
Příspěvky: 552
Registrován: 31. říjen 2008, 21:33

Re: Graveland

Příspěvekod hellbooster » 24. březen 2009, 23:07

kapelu poznam a je velmi dobra... sice ide troska dost mimo mna, ale je to pocuvatelne :) len tolko...
hellbooster
Erastes Metallum
Erastes Metallum
 
Pohlaví: Muž Muž
Příspěvky: 857
Registrován: 25. leden 2008, 15:28

Re: Graveland

Příspěvekod Lord Vader » 25. březen 2009, 8:52

Kdysi se mi líbila dost deska Immortal Pride. Robert Fudal je tak trošku Sieg Heil, ni? ;)
Uživatelský avatar
Lord Vader
Dominus Metallum
Dominus Metallum
 
Pohlaví: Muž Muž
Věk: 46
Příspěvky: 1309
Registrován: 25. březen 2008, 20:32

Re: Graveland

Příspěvekod Basten » 25. březen 2009, 11:13

Tak trochu víc do prava, už jenom to že udělal split s Honor o tom svědčí, a taky s nima má pár pěknejch foteček :D
Arthas to dobře myslel, ale špatně provedl...Jako národní socialismus. Jako socialismus s lidskou tváří... Nebo národní sociáilsmus s lidskou tváří.

Obrázek
Uživatelský avatar
Basten
Erastes Metallum
Erastes Metallum
 
Pohlaví: Muž Muž
Věk: 35
Bydliště: Otmíče <-> Vodňany
Příspěvky: 552
Registrován: 31. říjen 2008, 21:33

Re: Graveland

Příspěvekod Hooya » 25. březen 2009, 17:39

Topic byl upraven, každopádně příště popřemýšlej, jestli se ti bude chtít topic dotáhnout do konce dle pravidel a pak teprve se do toho pusť s vervou. ;)
Good Job. Well Done.
Uživatelský avatar
Hooya
Metallum Moderátor
Metallum Moderátor
 
Pohlaví: Muž Muž
Věk: 34
Příspěvky: 3231
Registrován: 22. březen 2008, 17:00
Aktivní v kapele: SABATON Revival

Re: Graveland

Příspěvekod Epizeuxis » 9. říjen 2009, 16:01

Až na posledních pár alb (Oštěpy nebes bylo něco otřesného) kvalitní starý black... Oceňuji určitou zemitost a hutnost jeho nahrávek.
Epizeuxis
Articulus
Articulus
 
Pohlaví: Muž Muž
Věk: 34
Bydliště: Jaroměř ve Východních Čechách
Příspěvky: 64
Registrován: 7. říjen 2009, 9:27

Re: Graveland

Příspěvekod Nargarith » 5. duben 2010, 19:57

Vynikající project, který na mě velice zapůsobil a změnil mě, doporučuji!
Nargarith
Novicius
Novicius
 
Pohlaví: Muž Muž
Příspěvky: 2
Registrován: 5. duben 2010, 19:50

Re: Graveland

Příspěvekod Aries » 5. duben 2010, 20:02

Zmenil? Prezrad ako, som zvedavy... :)
Obrázek
They escaped the weight of darkness... To drown in another...
Uživatelský avatar
Aries
Erastes Metallum
Erastes Metallum
 
Pohlaví: Muž Muž
Věk: 35
Bydliště: Košice
Příspěvky: 602
Registrován: 12. září 2009, 22:55

Re: Graveland

Příspěvekod Nargarith » 5. duben 2010, 20:21

Poznal jsem nové, co jsem do té doby neslyšel a od té doby vím něco víc... jsem rád, že projekt jako je Graveland existuje.
Nargarith
Novicius
Novicius
 
Pohlaví: Muž Muž
Příspěvky: 2
Registrován: 5. duben 2010, 19:50

Re: Graveland

Příspěvekod Smrt v červnu » 5. duben 2010, 22:14

Stará alba byla super, dobrá a krájitelná atmosféra. Po roce 2005 to bohužel odešlo kompletně do kanálu a toho člověka je mi v současné době poměrně líto.
Obrázek
Ja, tady všude jsem doma!
Uživatelský avatar
Smrt v červnu
Dominus Metallum
Dominus Metallum
 
Pohlaví: Muž Muž
Věk: 34
Bydliště: Sudetenland
Příspěvky: 1149
Registrován: 4. únor 2010, 17:18

Re: Graveland

Příspěvekod GAY » 3. červen 2010, 15:24

Hej tipicke argumentovanie ''posluchacov vysavacov'': ta hudba ma atmosferu, pocity a ty na nu niesi dostatocne dusevne vyspely :lol:
Ta hudba ma akurat zly zvuk, slaby napad, retardacku prezentaciu a zvratenu ideologiu.
A Rob Darken je smiesny saso :)
GAY
Novicius
Novicius
 
Pohlaví: Muž Muž
Příspěvky: 27
Registrován: 2. červen 2010, 18:41

Re: Graveland

Příspěvekod Belenus » 3. červen 2010, 18:39

Poslucháčov vysávačov. :lol: Ale čiastočne musím súhlasiť,Graveland mal kedysi perfektnú atmosféru a ozaj ma to bavilo,tieto novšie veci už sú dosť monotónne a počuj tam tak spev a bicie.
"Kompromis je umenie rozdeliť koláč tak, aby si každý myslel, že dostal z neho najväčší kus." (Ludwig Erhard)
Belenus
Deditus Articulus
Deditus Articulus
 
Pohlaví: Muž Muž
Příspěvky: 218
Registrován: 24. únor 2010, 22:04

Re: Graveland

Příspěvekod Pest » 16. červen 2010, 12:25

Ou, můj a Dathův oblíbený Graveland se prezentuje i zde nečekaně. :tlesk:

Takže, co se týče Roba Darkena, tak je to můj velký oblíbenec. Mám hodně rád jeho novější tvorbu, čili od Prawo Stali (Creed of Iron), přes Ohnivej Vůz Zkázy, Kopí nebes, Vůli Silnější Než Smrt .. Až po to nové EPčko ! Je tam pár nových věcí, včetně pak předělaného Dance of Axes and Swords. Jinak u tohoto alba se mi hodně líbí Whited Winged Hussary, dost neobvyklá "darkenština".
Uživatelský avatar
Pest
Dominus Metallum
Dominus Metallum
 
Pohlaví: Muž Muž
Věk: 34
Bydliště: Praha
Příspěvky: 1197
Registrován: 8. listopad 2009, 12:00

Re: Graveland

Příspěvekod Algis » 13. září 2010, 11:20

Doritíííí Graveland. Proste toto je kapela môjho srdca a bodka. Škoda že posledné veci robí Rob Darken dosť oničom, ale albumy ako Fire Chariots Of Destruction alebo Prawo Stali sú neprekonateľné.

Heilsa!
Uživatelský avatar
Algis
Dominus Metallum
Dominus Metallum
 
Příspěvky: 1108
Registrován: 1. srpen 2010, 11:44

Re: Graveland

Příspěvekod Kriss » 17. říjen 2010, 12:33

Už při první písni na posledním albu Cold Winter Blades jsem si říkala: "Co to, sakra, je?" Ani druhá, ba dokonce ani třetí píseň mě nepřiměla k tomu, abych si album vůbec poslechla až do konce. Takže pro mě poslední deska docela zklamání.
Můj sen o tvé říši, teď krvácím tvou krví. Vezmi k srdci mé ostří a bodni, vždyť život je věčný. Miluji když pomalu krvácíš, já vnímám tvou bolest skrze mou víru. Vychutnávám ten pocit tvé bezmoci, chci věřit, že nikdy nevstaneš z mrtvých. Tvé tělo ucítí chladnou zem, oheň tě stmelí v popel co živí půdu. My staneme se tím nástrojem a katem, neb black metal je zbraň v našich rukou!
Obrázek
Uživatelský avatar
Kriss
Dominus Metallum
Dominus Metallum
 
Bydliště: Morava
Příspěvky: 1020
Registrován: 6. září 2008, 23:01

Re: Graveland

Příspěvekod Algis » 17. říjen 2010, 12:37

Cold Winter Blades, je omnoho lepší ako Spears of Heaven...určite aspon pieseň White Winged Husar, je výborná.
Uživatelský avatar
Algis
Dominus Metallum
Dominus Metallum
 
Příspěvky: 1108
Registrován: 1. srpen 2010, 11:44

Re: Graveland

Příspěvekod Вранакрик » 23. říjen 2010, 21:54

kdyz nove album porovnam se starsima , tak je to neco jineho ... na cold tak mi urcite pisnicky splyvaji a jsou predvidatelne, na druhou stranu White Winged Husar a In The Morning Mist tam vynikaji ... takze bych rekl nadprumer oproti tvorbe predesle .)) po vice poslechoch se mi libi cim dal vic :)
Uživatelský avatar
Вранакрик
Arch Articulus
Arch Articulus
 
Pohlaví: Muž Muž
Příspěvky: 435
Registrován: 24. březen 2008, 1:17

Re: Graveland

Příspěvekod Вранакрик » 26. říjen 2010, 9:22

Rozhovor s Graveland


Představovat nějak zvlášť Graveland není třeba, ovšem pro ty, kteří se neorientují v metalové hudbě, osvětlím, že se jedná o nejstarší polskou skupinu, jež plynule přešla od satanistického popírání křesťanství k pohanství a národnímu socialismu. Rozhovor je s vedoucím projektu Robem Darkenem (Jeho často kontroverzní názory zde ponecháváme bez komentáře. Rozhovor pochází někdy z roku 2001 – pozn. překl.).



Jaký je tvůj názor na Adolfa Hitlera a jeho Říši?

Není pochyb, že nejvýraznější postavou posledního období dějin Evropy byl Adolf Hitler. To, co se on a kruh jeho poradců snažili vybudovat, zasluhuje velkého respektu, protože podobných skutků byli ve světových dějinách schopni jen nemnozí. Plně si uvědomovali hodnotu pohanského odkazu, snažili se vrátit víru a tradice čisté árijské Evropy, vybudovat říši měřítka velké Říše římské. Hitler ztělesňoval ideu vytvoření říše bílých lidí, říše, která nebyla založena jinými velkými vůdci. Hitler odhalil a realizoval své skutečné předurčení, předurčení, které je ukryto v krvi bílých lidí, jež se dědí po předcích. Hrdí árijští předkové vždy šli cestou bohů své země, kteří promlouvali k bílé rase, aby byla prvou mezi jinými. Ti, kteří tento odkaz naplňují, budou navždy žít v paměti dalších pokolení, tak jako v nás dnes žije duch Adolfa Hitlera – duch vůdce.

Jméno A. Hitlera je u nás, slovanských národů, také asociací tyrana, který napadl naše země a proléval krev velkých lidí… Bohužel předválečné Polsko, ovládané Židy a s fanatickým katolictvem, nebylo hodno toho, být vojenským spojencem Třetí říše. Poláci nebyli připraveni na nové ideje, které v podstatě protiřečili jejich katolickému světonázoru. Totéž lze říci i o Rusku, které bylo rdoušeno komunistickou totalitou, a tudíž nebylo ve stavu, kdy by se přiklánělo k ideji bílé árijské říše. V tehdejším Rusku komunistický systém se svým represivním aparátem nedovoloval otevřít se národně socialistickému hnutí. A tak byl Hitler nucen vést válku s „východem“, což následně způsobilo jeho porážku! Vyjma tohoto krutého úseku dějin v naší novější historii, nemusíme vcelku pohlížet na Hitlera jako na nepřítele Slovanů, ale snažit se spatřit v jeho skutcích to významné, to, co dnes sami potřebujeme pro zachování svých pozic – pozic bílého člověka. Národní socialismus Adolfa Hitlera byl v 2. světové válce poražen, ale dal počátek novému (dobře zapomenutému a starému – red.) způsobu myšlení, nové ideji, která dnes dostává podobu celosvětového hnutí bílých lidí, jejich jednoty. Ideje, které představoval Adolf Hitler, nikdy neumírají, vstupují do dějin a národy jsou na ně hrdé.



Jedno z alb Gravelandu se nazývá „Impaler’s Wolves“ („Napichovačovy vlci“ – míněn Vlad Tepeš, známý jako Drakula – pozn. překl.). Jaký je Tvůj názor – byl Drakula nelidským „sadistou a satanistou“, nebo jen přísným vládcem svého národa?

Vladimír Drakulesku byl historickou postavou, jejíž obraz lze nalézt i v našich mýtech. Legendární osobnost z ní dělají důvěrně známé příhody. Pokud si pamatuju, v dějinách Ruska i Polska je mnoho temných a krutých historických postav proslulých ve válce svou nevšední krutostí. Vladimír Drakulesku jakožto Vlad Tepeš Drakula je produktem Hollywoodu. Jeho legenda přerostla za pomoci kina v pověru. Stal se z ní spolehlivě výdělečný byznys. V „západním“ black metalu čerpají hudebníci inspiraci z hollywoodského obrazu Vladimíra Drakuleska. Já se ve své tvorbě opírám o historický obraz a skutečné výsledky na poli bitvy a disciplíny. Oslavuju ho jako krutého tyrana, jednoho ze zvěstovatelů boje, a myslím si, že toto je nejlepší pohled na jeho odkaz. Lidé jako on proměnili válku v kult, v řemeslo, skutky krutosti, ale i odvahy a cti!



Souhlasíš s tím, že naše budoucnost spočívá ve spojenectví všech bílých národů za rozvoj a zachování svých kultur, tradic, krve a ducha?

Nutnost podobného spojenectví je diktována nynější tragickou situací, v níž jsme se všichni ocitli. Evropě vnucený demokratický systém postupně zničil její skutečné kulturní dědictví, nastalo období úpadku. Evropská kultura se opírá o pohanské a duchovní hodnoty, jejichž stopy zůstaly v národech i po obrácení na křesťanství. V pohanském dědictví se vždy odrážela touha po velkých skutcích, které zároveň často vedly k velkým válkám, povstáním a revolucím. Vznikla řada idejí a ideologií spojujících principy cizích náboženství, podřizujících si duchovní život Evropanů. Následkem toho byl holocaust – zničení nejvíce nenáviděného národa světa. Dnešní lživí politici, kteří vládnou našim zemím, si přejí vyhnout se v budoucnu něčemu podobnému, a tak potírají pravé evropské tradice, zbavují je pravé přirozenosti, utápí národ v propagandě pseudokultury skrze židovské masové sdělovací prostředky. Manipulací s naším podvědomím nás činí závislými na reklamě, prázdných sloganech, opěvovaných popovými hvězdami, a toto všechno se točí kolem peněz, jež demokracie postavila naroveň Bohům. Tragédie je i to, že při míšení cizích kultur uvnitř státu, do národa pronikají odvěcí nepřátelé bílé rasy, kteří se postupně rozrůstají a sílí, a stávají se tak jedem v čisté krvi národa. Tak nás historie názorně učí neprojevovat snášenlivost.

Naším odvěkým nepřítelem je naše vlastní chamtivost, ctižádost a touha po penězích. Celosvětová propaganda nás učí neustále hrabat peníze. Lidé, snažíc se obohatit, zapomínají na vyšší hodnoty, na svou kulturu a tradice, peníze se postupně stávají jediným bohem. Podobné oslabení národa, rozklad vědomí přispívá jen odvěkým nepřátelům árijské cesty. Evropská kultura se postupně hroutí pod náporem komerčního způsobu života, propagovaným žido-americkými masovými sdělovacími prostředky. Rozšiřování pseudokultury pro masy jde na ruku těm, kdo chtějí vládnout světu pomocí peněz a zničit tak všechny překážející ideje a hodnoty. A lidí, kteří stojí na jejich straně, je kolem stále víc, a já pozoruji příznaky úpadku podobného tomu, který zničil Římskou říši. Bílí lidé celého světa musí spojit své síly, aby rázně čelili takovému stavu věcí, bez spolupráce je naše hnutí zranitelné a odsouzené k nezdaru. Je třeba být připraven na velký den zkoušky, na velká budoucí vítězství bílé rasy, ve jménu vlády nad osudem Země. Podporovat kamarád kamaráda, budovat a posilovat hranice árijské rasy! Pozvedat vlastní elitářskou kulturu upomínáním na vlastní tradice a životem dle nich. Je nezbytné usilovat o ovládání klíčových strategických pozic v systému vlády, správy a hospodářství, aby bylo možné podporovat všechny naše spolubojovníky. Je nezbytné správně šířit naše ideje různými dostupnými prostředky, např. prostřednictvím hudby. Avšak nejprve je nutné se postarat o vlastní duchovní rozvoj, je nutné, abychom my sami měli neochvějnou víru v ideu. Každý z nás musí nalézt vlastní cestu k cíli – silné vůli a charakteru bílé rasy – nezlomné tvrdosti ducha ve vlastním těle.



Má bílá rasa nějakou budoucnost? Nebo je již zničena žido-americkým systémem hodnot?

Postupně bude v mládeži sílit nepřátelství vůči korumpovanému systému, žido-zednářské mocenské elitě, jež se ze všech sil snaží zničit uvědomělost bílého člověka. Židé, poučeni truchlivou zkušeností posledních let své historie, opodstatněně se bojí bílého člověka, vidíc v něm překážku své nadvlády. Možná, že toto dokonce zapsali i do své Tóry, v níž ve shodě s Knihou Apokalypsy, „půlnoční“ barbarské národy zaplavují jejich země a vše ničí. Systém nás prostřednictvím masmédií podrobuje negrosemitizaci, snaží se nás zbavit vůle k životu, odstrkávajíc nás od rodné kultury a náboženství, snaží se je vystřídat náhražkami a prázdnými hesly jako: „láska“, „mír“, „snášenlivost“ apod. Chtějí nás zaujmout kulturami Ásie a Afriky, systém se snaží o smíšení ras, propaguje tuto ideu v hromadných sdělovacích prostředcích, názorně demonstrujíc, jak šťastný může být život bílé ženy s černým samcem a naopak. Propaganda ze strany systému sílí, je to možno pozorovat i v black metalu. Nová generace hudebníků není schopna vytvořit něco nového, hodnotného. Povrchnost a neplodnost, duchovní nedostatečnost – to jsou znaky dnešní doby. Mládeži schází politický postoj, ví jen, že Hitler byl opravdu zlý a že pošlo šest milionů synů Jahveho…

Věřím, že bílý člověk může vždycky vstát, zápasit se silnějším nepřítelem a zvítězit! A to, že lidé dnes tíhnou k vlastnímu pohanskému odkazu, hledají pravdu tam, a ne v židokřesťanství, svědčí o probuzení bílé Evropy! Bohové, víra a tradice našich předků, jejich skutky a přesvědčení nás mohou naučit bojovat, vrátit evropským národům dávnou velikost! Nová éra přinese obrození, na troskách rozkladu se zrodí nový Reich!!!



Ortodoxnost v nacionalismu – je správná, či ne?
Ortodoxnost a fanatismus jsou příznakem strachu před něčím novým. Každá civilizace musí hledat nové cesty rozvoje, aby nedošla úpadku. Často ti, kteří nejsou ochotni ke změnám, staví proti nim ortodoxnost a fanatismus. Nicméně ideologie nacionalismu je stará jako svět, zde má ortodoxnost jiný význam – kontinuitu tradice. Naši předkové vždy bojovali za rozšiřování teritoria, činili tak na obranu vlastní kultury a národnosti, v zájmu jejich svého rozvoje. Ortodoxnost je v tomto případě upřednostňování svých kořenů – je to pud sebezáchovy. Extrémy samozřejmě mohou přinést větší škodu než užitek, například narušení vnitřních vazeb národa, což vede k odloučení. Radikálně nacionalistické názory v dnešní době brání sjednocení bělochů celého světa v jedinou frontu. Vzájemná nedůvěra, založená na předpojatosti, radikální nacionalistické názory musí být zapomenuty ve prospěch vyšší priority společné budoucnosti. Často se také politici ve svém hašteření obrací k nacionalismu a počítají s širokou podporou svého jednání ze strany stoupenců radikalismu. Druhá světová válka zanechala významnou stopu v povědomí společnosti a je pro lidi rozhodujícím faktorem pro odmítání ortodoxního národního socialismu. Pro lživé politiky je to lehká cesta, avšak my musíme být uvědomělí, a nenechat se vtáhnout do hry, jež nemá s bojem bílého člověka nic společného.



Děláš svou hudbu v prvé řadě pro sebe či ve jménu ideje?
Uskutečňuji své sklony, přibližuji éru pohanství, křísím pohanskou říši, křísím naše dědictví, jež se udrželo během dvoutisícileté zkoušky. Tisícileté křesťanské království, jež je cizí naší pravé pohanské kultuře, neodolalo zkoušce času. Dnes upadá, pravá evropská náboženství a tradice se udržely, křesťanství je zcela nezničilo, protože naše pohanská podstata spočívá v naší krvi, je to nepřetržitý proud naší čisté krve. Naši bohové nás neopustili, přišel čas jejich návratu. Za zvuků bitevních trubek půjdeme po jejich boku do velké bitvy, mnozí zemřou, ale tehdy nikdo z nás nebude se smrtí počítat! Mělo smysl se narodit jen proto, aby se v této bitvě zahynulo, všechno ostatní nemá význam – život nespočívá jen v neustálém uspokojování svých prázdných tužeb. Jestli se nebe černá vránami, znamená to, že nastal čas velké zkoušky, a každý muž bere svůj meč, svůj štít a následuje volání bitevního rohu. Nikdo se nebude šetřit, když nás vůdce povede na bitevním poli vpřed…

Graveland byl dříve i dnes vnímán jako „anti-člověčí“, „anti-humanistická“ zlostná skupina, oslavující válku. Lidé vystavení působení židovské propagandy, kteří vnímají tvorbu Graveland podobně, nechápou jeho skutečný význam. Snaha o rasovou nadřazenost a očista společnosti od žido-křesťanských pseudohodnot není znakem „nelidské“ ideologie, avšak pokusem pomoci vzkřísit pravé tradice bílého člověka tváří v tvář hrozbě zničení jeho nynější prodejnou vládou. Má tvorba slouží k probuzení opravdového nadšení bílých, osvobozených z křesťanského pelu uplynulých neslavných let vlády církve v Evropě. Slouží ke vzkříšení pravých náboženství, zanechaných nám předky, ke vzkříšení harmonie a instinktu, vzkříšení kultu války a vůdce.

Život je neustálý boj, velké bitevní pole, na němž si nelze dovolit slabost. Nepřítel sleduje každý náš krok a vyčkává na moment slabosti, aby zaútočil a zasadil smrtelný úder! Musíme být vždy připraveni k útoku, zdokonalovat své vojenské umění, což nám pomůže být v životě zdravými. Svou hudbou se snažíme posílit kult války, hrdého reka, s nímž by si každý přál se ztotožnit, který by byl příkladem. Dnes se v nás systém snaží udusit zdravého ducha a uvědomělost, všechno to, co nezapadá do jejich systému, čerstvým příkladem je Jugoslávie. Podvodem a násilím se snaží podrobit si stát, který si chtěl zachovat svou jedinečnost, rozhodovat o jeho osudu, a hlavně ho kompromitovat v očích demokracie poslušné většiny. Ti, kdo dnes mluví o míru a svobodě jsou největší lháři, kterých je třeba se nejvíce obávat.



Poslední album se jmenuje „Creed of Iron“ – znamená to zákon oceli neboli železné principy?

Zákon oceli je ostrý jako čepel meče, je to nástroj ve věčném boji života. Musíme se řídit železnými principy, abychom v tomto těžkém boji přežili. Po celý život je nutno se bít za svobodu a životní prostor, za svou hrdost i čest. Dodržováním zákona oceli získáváme vlastnosti vojáka – vojáka dobyvatele i vojáka obránce. Tyto způsoby nás sbližují s našimi předky, získáváme povahové rysy našich předků-pohanů. Vedeni v životě principem zákona oceli se učíme nebát se smrti a být připraveni položit život za svobodu svého národa! Příroda stvořila muže pro boj a ženu pro plození a výchovu potomstva. Smysl života spočívá v boji za přežití, a životem dle zákona oceli si zajišťujeme budoucnost.



Má pohanská a satanská ideologie stejné rysy?

V základech pohanství, které je souhrnem našich starých slovanských věr, zvyků, mýtů a legend, není třeba spojovat se satanismem, který je naší zemi cizí stejně jako židokřesťanství…

Často to však bývalo v minulosti tak, že pohanskou víru křesťané nazývali satanismem, aby efektivněji bojovali se starými vírami, které byly v národě silné, připisovali jim zlý charakter, nazývali je „ďábelským kouzlem Satana“ a nemilosrdně potírali. Satanismus se do dnešní doby zachoval jako výtvor dávné křesťanské propagandy, jako konglomerát pozměněných pohanských věr a primitivních představ dávné křesťanské společnosti o zlu. V současnosti je také dost falzifikátorů dějin, kteří pohanství připisují satanismus. Takovým byl např. sám zakladatel Církve Satanovy, La Vey, který se rozepisováním své filozofie dopouštěl historické lži… Kopíroval staré pohanské viry, měnil jejich význam a jméno – předělával mytologii a bohy na satanismus. La Vey se ve své lži obracel nejen k vírám Evropanů, ale i k vírám židovským, tudíž souvisejících s historií Babylónu, Egypta a Asýrie. Na své lži založil falešnou a prázdnou církev, jejíž podstata málokoho zajímá.

Myslím si, že satanismus je produktem překroucení pohanství, ke kterému jsou přidány „zlé“ rysy, a fanatickou představou křesťanské kultury. Satanismus vyrostl z pohanských věr, ale beztak je částí jiného, cizího náboženství. Pohanství neznalo nic podobného, jako je dnešní satanismus, takový způsob myšlení neexistoval.
Uživatelský avatar
Вранакрик
Arch Articulus
Arch Articulus
 
Pohlaví: Muž Muž
Příspěvky: 435
Registrován: 24. březen 2008, 1:17

Re: Graveland

Příspěvekod Jespe » 26. říjen 2010, 10:58

Jak typické... :D
Obrázek
Uživatelský avatar
Jespe
Šéfredaktor
Šéfredaktor
 
Pohlaví: Muž Muž
Věk: 35
Bydliště: Zlín (Vizovice)
Příspěvky: 2396
Registrován: 14. říjen 2008, 8:50

Re: Graveland

Příspěvekod Вранакрик » 26. říjen 2010, 11:02

Rozhovor s Graveland pro německý Ablaze Magazin (prosinec 2003)

Říkáš, že MUSÍME vykonat pomstu za to, co udělali křesťané. Jak by to mohlo fungovat?
Ve tvých slovech můžu cítit určitou pochybnost o oprávněnosti této pomsty. Ale když žiješ v Polsku (velmi katolické zemi), neměl bys žádný problém pochopit můj cíl a potřebu odplaty za to, co křesťané udělali. V západních zemích nemá katolická církev tak silnou pozici k ovlivňování politiky a tvého soukromého života.
Nenávist proti křesťanství, která je tak silná v polském black metalovém podzemí pochází z každodenního konfliktu a boje mladé revoltující generace proti katolické společnosti a převládající roli katolické církve. Církev nás zahání do rohu a terorizuje nás mentálně…církev na nás dosahuje prostřednictvím našich katolických rodin. Pro ně jsme prokletí. Vzpoura proti křesťanství začíná v rodině. Člověk oponuje své vlastní rodině a je to velmi těžké.
První boj proti křesťanství zanechává svůj otisk na těchto mladých lidech…velmi často se jejich životy stávají peklem a jejich averze ke katolické církvi se stává velmi radikální. Tato nenávist proti křesťanství je autentická a má skutečné kořeny. Nelituju toho, co jsem v mládí řekl o křesťanství…bylo to skutečné a ostatní lidé chápali co jsem chtěl říct.
Dnes společně s příchodem liberalismu a kapitalismu se role katolické církve ve velkých městech oslabila. Na venkově a v malých městech, odkud pochází mnoho mladých BM hudebníků a posluchačů, je pozice církve pořád silná. Heslo „boj proti křesťanství“ je stále živé a v Polsku je velmi silným zázemím.

Máš skutečný osobní zážitek s katolickou církví, který podnítil růst tvé nenávisti? Byl tu specifický prvotní zážitek, který tě nápadně změnil v této záležitosti a možná je pro tebe stále důležitý?
Je obecně známo, že mladí lidé revoltují a hledají si nové směry k provokaci běžně přijímaných hodnot a důstojností. V polské rodině když se začneš vzpouzet a myslet na sebe, první věc, kterou slyšíš od rodiny je, že se nechováš jako křesťan, jako katolík. A stáváš se disidentem pro tvou vlastní rodinu. Rodina je základ, na kterém katolická církev buduje svou sílu. Existují mnohá pravidla, která jsou platná v rodině, např. chodit do kostela každou neděli. Pokud nejdeš každou neděli do kostela, vystavuješ se některým psychologickým perzekucím. Reakce vaší rodiny jsou velmi nepřátelské a nevlídné. Ukazování vazby k církvi je znakem dobrého chování. Touto cestou může člověk dostat lepší status…je respektován…Jestli je ve vaší rodině kněz nebo jeptiška, je to pro tvou rodinu velmi dobré. Tvoje rodina je lepší než rodina bez jeptišky nebo bez kněze. Spory a nápravy se konají v kostele a kněz je soudcem. Pozice kněze je velmi silná a on ví jak použít tuto moc ke svým vlastním cílům. Čerpá výhody a posiluje pozici církve.
Mnoho mladých lidí, kteří revoltují proti katolické církvi a katolickým pravidlům uvnitř rodiny nedokážou vydržet psychologický tlak a zlomí se a jdou zpátky „správnou“ katolickou cestou. Znám to velmi dobře z vlastní zkušenosti. V minulosti jsem měl několik přátel, kteří bývali osvobození a buřičští, ale později nevydrželi tlak rodiny a vrátili se ke křesťanství. Dva z nich byli jednoduše podplaceni…získali peníze, byty…výměnou za svatbu v kostele a křtění dětí. Oba už měli své ženy a děti a bez peněz by byly jejich životy velmi těžké. Jejich rodiny jim nabídli pomoc, ale pod jednou podmínkou…že se vrátí do lůna katolické církve. Nedávno udělal člen jedné kapely, kterou podporuji, to samé. Je to velmi odrazující a smutné.
Naučil jsem se nenávidět křesťanství mnoho let předtím…moje rodina mě proklela. Viděl jsem katolickou faleš a pochopil, že křesťanská církev si nezaslouží jakýkoliv respekt. Moje averze ke křesťanství rostla společně se mnou a mými znalostmi. Jen jsem se ujistil, že moje nenávist proti křesťanství byla správná.
Jak roky plynou, člověk se učí a objevuje, že věci obecně považované za „dobré“ nejsou vůbec dobré. Církevní zločiny, náboženské války, rozlévání příbuzenské krve…to je skutečná historie křesťanství. A nic se nezměnilo. Moje nenávist proti křesťanství je velmi silná takže by pro někoho nemělo být překvapením, že to má vliv na mou kreativitu… „V záři hořících kostelů“… „Křesťanova krev na mém meči“…
Teď se už nestarám…Nesměřuju k vykoupení nebo konvertování někoho. Jestliže má někdo povahu otroka, bude pořád otrokem, vzdávajícím poctu falešným idolům…

Proč si myslíš, že je dobré podporovat pravicovou ideologii? Není lepší stát mimo „omezenou“ ideologii a následovat svou vlastní nezávislou individualitu? (Osobně mám problémy souhlasit s jakýmkoliv politickým hnutím nebo vůdci, i když několikrát s jejich názory souhlasím, protože jsou daleko od toho, aby byly pro mě dostatečné. Jediný člověk, kterého můžu na 100% následovat, jsem já sám.)
Co uděláš, když tvé soukromé myšlenky a uvažování někdo jiný nazve pravicovou ideologií? Jenom proto, že řekneš nebo zmíníš anebo poznamenáš, že židé mají příliš velkou moc? Když řekneš, že Izrael je rasistickou, potížistickou zemí ovládanou člověkem, který se dopustil mnoha válečných zločinů? Je velmi snadné někoho označit za „podporovatele pravice“ nebo jakkoliv…škatulkování usnadňuje boj proti tobě. Kategorizování je velmi běžná akce v některých organizacích, které pronásledují společnost ničením všech symptomů společného smyslu a hodnocení situace…pokud tohle hodnocení působí kritiku závislosti západních zemí na židovské lobby. „Antisemitismus“ je jednou z mnoha vedoucích nálepek…každý, pravicoví nebo levicoví podpůrce, může být obviněn z antisemitismu…každý kdo si dovolí kritizovat Izrael a jeho politiku vůči ostatním zemím na Středním východě…
Jestli někdo potřebuje politickou stranu k dosažení svých vlastních možností, může podporovat tuto stranu. Nevidím nic špatného na takovém chování. Já sám se počítám mezi lidi, kteří si váží absolutní svobody. Cokoliv co dělám, je má vlastní volba a cesta po které kráčím. Jsou lidé, kteří mě viní z podporování extrémně pravicových ideologií, ale jsou pouhými nástroji v rukách propagandy. Moje přesvědčení, ideály a myšlenky jsou mým vlastním způsobem seberealizace…smyslem mého života…ve kterém nacházím sílu, která mi dovoluje tvořit a dosahovat mých záměrů.
Tvé skutky a tvá kreativita hovoří za tebe. Pod pláštěm politického hnutí se můžeš stát nástrojem v něčích rukou. Politici, aby získali lidi, musí lhát. Nejlepší lháři se stávají vůdci. Ale jsou důvěryhodní? Před mnoha lety jsem přestal podporovat jakoukoliv politickou stranu. Pouze moji nepřátelé mě spojují s určitými politickými stranami nebo jejich ideologiemi a politickými programy. Současné pravicové strany nemají nic společného s pravicovými ideologiemi, to samé platí u levicových stran. Dnes je systém založen na ekonomickém úspěchu…peníze jsou Idolem a zisky – ideologií. Politické strany jsou otroky trhu. Bohaté elity a obrovské korporace vládnou světu. Politici musí poslouchat jejich vůli a politické programy a ideologie přestaly existovat…

Myslíš si stejně jako já, že je rozdíl být primitivním rasistou a někým kdo podporuje svou vlastní rasu? Mám na mysli to, že rasista bojuje proti každému člověku jiné rasy i když mu nestojí v cestě, ale ostatní rozlišují a bojují pouze proti útokům na své vlastní zájmy životního významu, což je naprosto logické a žádný rasismus.
Jsou lidé, kteří potřebují ideologie pouze k vysvětlení svého chování…tohle je primitivní chuligánství. Je velmi jednoduché a pohodlné vysvětlovat něčí chuligánství některou ideologií. Člověk si myslí, že jeho chování má určitý smysl a že ostatní lidé se k němu budou chovat jiným způsobem, než kdyby byl obyčejný chuligán. Ale když takový člověk má něco říct o svých ideálech a přesvědčeních, nedokáže vysvětlit nic. Nedostatek znalostí je zřejmý…duševní pustina a primitivní potřeby. Je velmi snadné zdiskreditovat takové lidi nebo je využívat jak se to nyní děje v USA. Mnozí takzvaní američtí skinheadi odešli bojovat do Iráku…šli tam proto, že jsou podváděni pro-izraelskou lobby, která využívá jejich rasového přesvědčení. Tihle skinheadi nevidí, že židé jsou stejným nebezpečím pro bílé lidi jako muslimové. Myslí si, že pouze muslimové a černoši jsou nebezpečím pro bílé lidi. Tihle mladí američtí skinheadi odešli do Iráku, aby pomstili oběti 11.září!!! A teď obětují své životy za izraelský obchod a ropné společnosti!!!
„Pravicoví“ chuligáni jsou na začátku velmi hlasití a suroví, ale později když vyrostou, se stávají součástí systému. A víc už nemají nic společného s pravicovou ideologií. Nevím, jak to vypadá v Německu, ale takhle to chodí v Polsku. Obohatí tito lidé kulturu bílého člověka? Nebo jsou spíše pro bílé národy škodliví? Oni a jejich hloupé skutky jsou využívány nepřáteli bílého člověka ke zdiskreditování naší bílé kultury a dědictví.
Rasové chuligánství je všude…není to doména jenom bílého člověka. V Africe je mnoho nových konfliktů vznikajících téměř každý měsíc…nejkrvavější a nejkrutější z nich mají rasové a náboženské pozadí…dovol mi připomenout Libérii, Luandu, Sierra Leone…loveného bílého člověka…myslím, že to bylo v Kongu…celoafrickou zuřivostí…Alžírsko, Nigérie, Somálsko…krvavé války…rozsáhlý útěk bílých lidí před jednotkami RPA…bílí lidé jsou tu vražděni s velkou krutostí a nenávistí…
Uřezávají skinheadi v Evropě svým nepřátelům ruce a nohy? Jak se to stalo v Sierra Leone a Libérii? Média se pokoušejí dokázat nadřazenost ne-bělošských kultur, ale nemají žádné rozumné argumenty. Všechno co šíří jsou pouhé lži a propaganda proti bílému člověku. Jestli chceš vidět, jak vypadá primitivní rasismus a nedostatek tolerance, udělej si výlet do Izraele…

Který specifický příklad bys uvedl k prokázání toho, že je bělochům říkáno, aby se styděli za jejich etnické zázemí, zatímco černoši, židé atd. jsou povzbuzováni k hrdosti na své rasové identity? Nechci popírat tento problém, ale jaké specifické věci jsou v této záležitosti pro TEBE největším svinstvem a nejvíc tě rozčilují?
Není nic horšího než propaganda směřující ke zničení a manipulaci vědomí dětí. Lidé, kteří zpracovávají mysl dětí, nejsou o nic lepší než vládci propagandy Třetí říše. Používají stejný mechanismus ovládání…se stejným úsilím a přesností! Ti, kteří vyzívají ke kritizování tohoto, jsou stigmatizováni…
Jednou jsem v supermarketu viděl notebook. A představil si co je na obalu toho notebooku…obrázek silného stojícího černého muže a bílé ženy sedící na podlaze, zírající na něj s obdivem…dívala se na něho jako by byl božským…představ si co si mladé dívky myslí, když sedí ve škole a vidí takový obrázek?!
Stejný druh propagandy je zaměřen na ženy…měřítko této propagandy je nepředstavitelné…barevné časopisy pro ženy…časopisy popové hudby…televizní show…a mnohé další.
Ovlivňování ženského povědomí je klíčem ke zničení rodiny…oslabení jejich závazků…bezdětný styl života…Žena je pro muže podnětem a povzbuzením. Ale když je žena ničivou silou…když se stane neužitečnou a ztrácí smysl pro povinnost, přestane věřit v tradiční hodnoty a důstojnost…oslabuje muže a narušuje jeho vědomí si sama sebe jako muže. Tento proces rozkladu je viditelný v Německu mnohem víc než v ostatních západních zemích.
Mezi bílou populací není žádný populační přírůstek. Vlády vytvořily dokonalé podmínky pro barevné, aby žili v našich zemích, takže tady žijí a rozmnožují se.
Hudební trh je dalším příkladem. Je to velmi důležitý trh, protože hudba tvaruje mysl a povědomí mládeže. Takže hudební trh je pod speciální kontrolou a pozorností cenzorů a současných vládců propagandy. „Politická korektnost“ je tu velmi důležitá…
Jsou tu určitá velmi důležitá pravidla…multirasové kapely vlastní klíč k úspěchu…budou vždycky více podporovány než kapely, ve kterých hrají pouze bílí lidé…dveře ke kariéře jsou otevřeny pro černé hudebníky…a bílí jsou vytlačováni…
Zvrácení jednotlivci (velmi často židovští potomci), uvrženi v hnilobu morálního úpadku, drží klíče k tomuto stinnému obchodu. Vyzdvihují všechny druhy protirodinného rozkolu, podporující ve stejnou dobu homosexualitu, negrosemitismus… „kultura“ produkovaná těmito jednotlivci přebírá prioritu nad tradičními národními hodnotami.
Televizní stanice jako VIVA nebo MTV každý den vnucují smrtelný jed do srdcí našich dětí a budoucích generací, které se zkaženou psychikou a překroucenými hodnotami a důstojností…vedoucími na scestí…nebudou schopní nést břemeno svobody a jednoty národa.

Z jakého důvodu věříš v pohanské bohy? Proč je pouze stěží nebo nemyslitelné, že se dopracuješ k ateistickému světonázoru?
Všechna úžasná veledíla našeho světa byla vytvořena oduševnělými lidmi, kteří zasvětili svou práci a životy vyšším hodnotám. Mistrovské dílo dosahující našich srdcí a zůstávající tu navždy…nemůže být stvořeno ateisty…
V pohanské víře (nebo spíš přesvědčení našich předků, kteří jsou nazýváni pohany pro nedostatek lepšího pojmu) nacházím duševní sílu, která stimuluje mou uměleckou představivost…síla, která dělá můj život smysluplným a označuje cíl mé životní cesty. Zjistil jsem, že jsou věci, kterým můžu obětovat svůj život…neberu hudbu jako pobavení nebo způsob vydělávání peněz. Hudba je symbolem mých duševních pout s našimi dávnými bohy…moje hudba je součástí mé víry…je to také pocta věnovaná dávným bohům a mým předkům. Moje hudba je zbraní, která mi dovoluje bojovat proti komukoliv a čemukoliv co si přeje mě zotročit. Moje hudba je světlem pro ostatní lidi…
Hudba je nosičem určitých hodnot…jen pomysli např. na Richarda Wagnera…metalová hudba byla vždy propojena s kulturou bílého lidu. Dnes je pro mě metalová hudba hlasem lidí, kteří chtějí být svobodní a bojovat proti padělateli osudu. Vytvářet hudbu, která by byla esencí ducha a byla by nazvána „kultovní hudbou“ je jedním ze snů. Dávám svou budoucnost do ochrany a řádu dávných bohů…k vítězství…nebo konečnému zničení…

Pořád nazýváš svou hudbu pohanský úderný metal? Je tento styl vymezen pouze specifickým náboženským vkladem? Nebo co jiného mu dává jeho charakteristické vyzařování?
Pokud si pamatuji termín „pagan hammer metal“ pochází z dob Immortal Pride. Když jsem nahrával tohle album, lidé se mě ptali, jestli pořád hraju BM. V těch dobách bylo velmi těžké nazývat mou hudbu black metalem…takže jsem hledal nový pojem k popsání své hudby…a pak jsem našel náš pohanský úderný metal…a touto cestou jsem získal odpověď pro lidi, kteří se mě ptali jak popisuju svou hudbu. Stal jsem se rebelantským vůči komercializaci BM, která v té době probíhala, takže jsem víc nechtěl být identifikován s BM.
Klaunské bláznění některých lidí (jako např. Cradle of Filth) a zrada BM ideálů norskými vůdci black metalu mě ujistila v mém rozhodnutí opustit BM. Od té doby se pokouším nedávat jakýkoliv důvod komukoliv, aby mě identifikoval s BM…je to minulost, ke které se nechci vracet. Chtěl jsem dát své muzice některé nové dimenze a přišel jsem se jmény jako hammer metal…něčím novým, izolovaným od zdiskreditovaného trendu. Možná jsem si přál vytvořit nový styl…někteří lidé nazývají mou hudbu „pohanský metal“…konečně jsem se o to přestal zajímat…jméno není důležité…jediná věc, která mě zajímá, je tvůrčí proces a cesta do mých vlastních uměleckých tvůrčích objevů…Teď tvořím svůj vlastní hudební styl…Pořád hledám originalitu a dokonalost. Epické hodnoty a ideály, pohanské myšlenky a dávné válečnické tradice…kult válečníka…to, co je pro mě důležité. Jméno pro svou hudbu už víc nehledám…Graveland je prostě Graveland…Graveland je jméno, které přináší určitou kvalitu a význam, který je srozumitelný také pro lidi, kteří neposlouchají metalovou hudbu…

Řekls, že v počátcích byl pro tebe satanismus velmi důležitý. Ale proč jsi pojmenoval svou kapelu podle keltských legend? Co spojuje keltství se satanismem?
Začal jsem být nadšený keltskou vírou, když jsem zjistil, že kultovní pohanská hora Sleza-Zobtenberg, umístěná 30 km od Wroclavi, byla v dávných dobách keltským obětištěm …ve skutečnosti jsem nikdy nebyl podpůrcem satanismu. Odmítl jsem ho jako součást judeokřesťanské tradice…čili jako součást cizího naší evropské kultuře a tradici. Satanistická image Gravelandu byla vytvořena Capricornem a Karcharothem…když se přidali ke Gravelandu přinesli s sebou satanismus. Pokud si pamatuju na úplné začátky Gravelandu, hudba z těch dob nenesla vlastnosti satanismu.
Myslím, že jsem se rozhodl přelomit všechna pouta se satanismem, když bylo tvořeno Thousand Swords. Možná poté začali Capricornus a Karcharoth uvažovat o odchodu z Gravelandu. Vzpomínám, že tehdy byl pro mě satanismus důležitý jako zbraň proti křesťanství…Přemýšlel jsem o satanismu jako o jádru a esenci BM…symbolu jeho nekompromisnosti…Chtěl jsem, aby byl BM skutečný a těsně spojený s undergroundem. Naneštěstí mé plány a sny byly zmařeny zrádci a pozéry, kteří zacházeli s BM jako se sezónním pobavením. Pravidla byla porušena, ideály prohýřeny ve prospěch přizpůsobení se hudebnímu trhu, politické korektnosti a komerčnímu úspěchu.
Chudáci používali BM jako nástroj k okouzlení dívek, k zapůsobení na ženy, aby je získali…ženy by se měli bát BM!!! Nikoliv se zamilovat do členů BM kapel!!! Přinejmenším to bylo mé vidění BM…vaše činy by měly být poznamenány zlem a nenávistí!!!
Můžu vidět jenom jediný způsob, jak vysvětlit spojení mezi satanismem a pohanstvím. Když přišlo křesťanství, misionáři se pokoušeli konvertovat „pohany“. V pohanské rodné víře těchto lidí viděli rysy Satana. Misionáři považovali všechny pohanské víry, hodnoty, zvyky a tradice za dílo Satana. Zkreslili pohanské víry a dali jim formu satanismu. Démoni a všechny druhy ďáblů vzešli z tohoto překrucování.
Osobně si myslím, že musíme odmítnout všechno co je cizí naší evropské bílé rodné kultuře. Ze všeho nejdřív judeokřesťanské pseudohodnoty a pseudofilozofie…satanismus má judeokřesťanské kořeny. Pokud se někdo pokouší vidět protikřesťanské ideály v satanismu, považuje satanismus za synonymní vzpouru a odpor vůči křesťanství, mýlí se. Protože bude vždy součástí judeokřesťanské tradice a nikdy nebude schopen k účinnému boji proti judeokřesťanským utiskovatelům. Křesťanští misionáři ví jak užít satanismu k posílení jejich vlastní pozice. Křesťanství se bojí dávné rodné pohanské víry…je to jediná věc, ze které jsou vystrašeni…dávná pohanská víra připomíná, že křesťanství je cizí naší bílé evropské kultuře…a ačkoliv minuly stovky let, křesťanství ji nedokázalo vykořenit.

Četl jsem ve tvé biografii na tvé skvěle provedené domovské stránce, že Ablaze Magazine je plný lží!!! Velmi se mě to dotklo a byl jsem jako opařený smutkem protože my z Ablaze děláme vždycky korektní, fér, čestné a pravdivé reportáže, podporující skutečný underground! Kvůli čemu vůbec napsals tak tvrdou kritiku našeho magazínu? Skutečně bych rád zdvořile a bez žádné agrese věděl, z jaké lži jsi nás obvinil! Ale pro jistotu ti můžu říct, že jestli jsme napsali jakýkoliv chybný fakt nebo prohlášení, nikdy bysme nezamýšleli lhát nebo dělat anti-propagandu! Možná je to velké nedorozumění? Vymažeš v dohledné době tento komentář ze své biografie nebo bude Ablaze nadále žít s tímto útokem? Proč jsi souhlasil udělat s Ablaze další rozhovor když si stále myslíš, že je plný lží?
Je pravda, že ve své staré biografii jsem něco ohledně Ablaze magazínu uvedl. Je to pozůstatek z dob „studené války“. V té době se v Německu rozhořela antifašistická hysterie proti Gravelandu. Ablaze v tom také sehrál nějakou roli. Ten příběh si opravdu nepamatuju …bylo to dávno.
Malá poznámka o Ablaze v biografii Gravelandu není nutná. Jen jsem opravdu zapomněl ji odstranit. Je tam hodně zastaralého materiálu…je to způsobeno faktem, že nemám dostatek času starat se o všechno ohledně Gravelandu…hudba, obaly, korespondence, webová stránka, rozhovory…je toho moc na jednu osobu. Mám taky mnohé jiné věci na práci. Ale jak budu připravovat novou biografii, tuto poznámku o magazínu Ablaze odstraním. A už o něm nenapíšu cokoliv špatného…dokud my nedáte nějaký důvod.
Osobně jsem se nechystal zodpovědět jakýkoliv rozhovor pro Ablaze mag. A neudělal bych to, ale No Colours rec. se mě ptala, jestli na rozhovor s vámi odpovím …takže jsem odpověděl…a velmi mě zajímá konečný výsledek.
Musím připustit, že když se objevil v Ablaze mag první rozhovor s Graveland, všichni tři, myslím Capricornus, Karcharoth a já, jsme byli totálně pohlceni ideologickým hnutím. Naše extrémní ideály působily mnoho problémů…tyhle časy byly pro nás velmi těžké. Kvůli těmhle událostem se Karcharoth duševně zhroutil a trpěl schizofrenií. Takže tahle „studená válka“ proti Ablaze mag. nemohla být překvapením. Jakákoliv záminka stačila nato, abysme začali nenávidět…V těch dobách jsme udělali několik chyb…ale nelituju ničeho. Bez toho by byl Graveland jiný…myslím si, že skutečná muzika by měla rozpoutat bouři a skandál…

Jak reagovali polští metaloví a skinheadští posluchači po vyslechnutí Prawo Stali? Cítíš, že to bylo skutečně efektivní přesvědčit je ke tvým aktivitám a myšlenkám? Jaký je tvůj vztah s Honor a skinheadskou scénou?
Většina skinheadů, kteří poslouchají Graveland pocházejí z metalové scény. V Polsku se společně s BM rozšířily mnohé ideologie a pak si mnoho mladých lidí rozhodlo ostříhat hlavy. Udělali to proto, že chtěli jít novými směry, byli zklamaní komercionalizací BM…většina těchto lidí už víc nechtěla být identifikována s BM, protože BM ztratil svou nekompromisnost a stal se klaunským pobavením.
Izolace od trendu a podporování „zla“ neonacistické ideologie se stalo jedním ze způsobů neústupnosti a autenticity. A jedna věc je pro mě hodně zábavná…jsou lidé, kteří se považují za „zlem“ pohlcené temné satanisty, ale zároveň odmítají NS ideologii a Adolfa Hitlera…a je obecnou znalostí, že Adolf Hitler a NS ideologie jsou symbolem zla!!! Nemůžu pochopit, proč tihle „zlí“ satanisté jsou zároveň antifašisty? Jsou skutečně „zlí“? Nemyslím si.
V těch dobách začalo v Polsku hodně lidí podporovat extrémní ideologie. Po určité době tyhle inspirace získaly nové rysy…kontakt se starými ideologiemi, filozofie NS, znalosti jejich skutečné povahy, mnoho lidí tak opustilo kruh zla…Je tu ještě jedna věc, která způsobila úbytek vzájemné averze mezi metalovým a skinheadským undergroundem…neopohanské víry…samozřejmě to uvítala pouze některá část metalového a skinheadského undergroundu. Protože většina metalových fanoušků poslouchala šaškovské Cradle of Filth nebo v Izraeli naživo hrající Behemoth…zůstávali ve světě klaunských idolů a duševní prázdnoty…
Ve skinheadském undergroundu se stala muzika Gravelandu populární díky lidem, kteří přešli z metalového ke skinheadskému podzemí. Tihle učinili hudbu Gravelandu populární ve skinheadské scéně. A ukázalo se, že moje politické přesvědčení a inspirace měly vlastnosti ideologií, které podporoval skinheadský underground. Ale nebyl to pro mě problém a nezajímalo mě, když jsem byl obviněn z rozšiřování neonacistické ideologie. Jenom jsem chtěl, aby co nejvíc lidí znalo pohanské myšlenky a to bylo pro mě nejdůležitější věcí …nezáleželo na ceně…respekt k vlastním kořenům a kultuře je nejdůležitější…

V jakém směru a rozsahu máš italské kořeny? Máš stále příbuzné v Itálii? Byl sis vždy vědom tohoto italského specifika už od svého nejranějšího dětství a má to pro tebe po letech pořád stejný význam? Italové jsou ale sami o sobě také velmi katoličtí!
Můj otec mi vyprávěl příběh, který slyšel od svého dědy…podle tohoto příběhu se naše rodina usadila v Polsku v dobách italské královny Bona Sforza d´Aragona (1494-1557), když se provdala za polského krále Zikmunda Starého. Moji předkové byli královniným doprovodem. Přišli do Polska společně s královnou a zůstali tu navždy.
Kromě toho jméno Fudali je docela populární v severní Itálii, ale nemám žádné znalosti o naší rodině v Itálii. Naneštěstí katolická církev zanechala svůj otisk na italském lidu stejně jako na polském. Takže Polsko a Itálie trpí nesením břemene udržování katolické církve. Vždy jsem si myslel, že bylo dobré, že byl komunismus poražen…ale podle mě by katolická církev měla být rovněž svržena. Ale nebylo tak učiněno a teď Polsko trpí chudobou…peníze, které jsou utráceny na církev by mohly být použity na vědu, nové technologie, vývoj…takže teď Polsko upadá mezi západní země…katolická církev jako parazit nasává životadárnou šťávu ze svých obětí a odsuzuje je k vyhubení…

Není hierarchie v rozporu se svobodou a individualismem? Identifikoval bys elitu pouze podle aristokratické krve?
Svoboda má hranice…mít omezení je esencí svobody. Neexistuje žádná absolutní svoboda. Podle mě hierarchie neomezuje svobodu. Spíš udržuje řádné vztahy ve společnosti. Povinnost mít zodpovědnost za to čím jste a co byste měli udělat, omezuje vaší svobodu. Každý…nezáleží na tom, jestli patří k elitě nebo nejnižší sociální vrstvě…nese břemeno zodpovědnosti za svůj vlastní příspěvek k vývoji a jednotě národa. Myslím, že mnoho lidí sní o absolutní svobodě, ale služba obraně země a záruka vývoje vlastní rodiny je mnohem víc důležitá než tyhle sny.
Společnost bez hierarchie, kde přirozené hodnoty a důstojenství nesou její kulturu a ducha, jsou vrhány do rozkladu, není schopná udržovat hranice, které dávají sílu k přežití a sebeobraně…společnost bez této síly je odsouzena k smrti…taková společnost může být smíšena a poté absorbována cizí kulturou. Není to realita v současném Německu? Člověk musí být slepý, aby neviděl masmediální propagandu snažící se o vymícení a konečné zničení německého ducha…není žádného populačního přírůstku mezi bílými obyvateli, šíří se homosexualita, úpadkový a zbytečný styl žití je silnější než smysl pro zodpovědnost…přirozené instinkty sebezáchovy spí…pokud už nejsou navždy zničeny …masmédia vštěpují do Němců cizí kulturní úspěchy…masmédia oslavují americkou a africkou kulturu…nezmiňují negrosemitizaci…
Pokud si někdo myslí, že německý lid potřebuje všechny tyhle kecy, tak se plete…V Polsku čelíme podobnému nebezpečí…ale polský lid je učen, aby nesnášel německý lid. Nikoliv pouze soukromé, ale rovněž veřejné televizní show, americké filmy, detektivní a válečné filmy, kde jsou Němci vždy špatného charakteru – bandité, teroristé atd. Arabský lid je další po Němcích. Arabové jsou rovněž vždycky zlí. Vliv takových filmů na mysl Poláků je obrovský. Polský lid není schopný rozlišit fakta od iluzí. Někdy si myslím, že jak bylo v minulosti Polsko pod silným vlivem Ruska, tak nyní je pod silným vlivem USA. V minulosti Rusko hnalo polské vojáky bojovat do Československa, a Spojené státy nutí naše vojáky bojovat v Iráku!!!
Pokud věříš v dávné pohanské bohy této země, zároveň souhlasíš s hierarchií a ideou exkluzivity. Dávná víra našich předků byla založena na myšlence hierarchismu. Bohové jsou počátkem vyšších hodnot…ukazují nám směry, kterými bysme měli jít…pokud aristokratická krev proudí vašimi žílami, budeš schopný najít tyto stezky…
Člověk nemůže být znepokojen dnešní zlou situací…Myslím, že mnozí lidé v Evropě se chovají jako totálně otupení. Nezáleží na tom, že jsme menšina. Hodně těchhle lidí jsou chátra…potomci vidláků, kteří pracovali kopáním do prdele…mdlí, zpustlí a vždy vystrašení pokaždé se řítící na svá kolena. Vždycky byli většinou a reprodukovali se rychle…měli průměrné rozmary a světské potřeby. Dnes jejich potomci mají stejné rozmary, potřeby a slabý charakter…a jsou většinou.
Silná a mocná aristokratická elita je nejdůležitější, protože lůza bude následovat aristokracii, jak to dělala v minulosti. Aristokratická elita je záruka zachování nejvyšších hodnot, jako je hrdost a čest…velikosti národa. Dělej všechno, abys dokázal, že jsi členem elity…

Píšeš teď obecně texty přesně pro specifické písně? Je těžké psát texty tímto způsobem? Co myslíš, že je lepší, když jsou hudba a texty jednotné?
Píšu texty odděleně. Když dokončím práci na všech písních, začnu psát lyriku. Někdy píšu texty při poslechu hudby, velmi často jiných muzikantů. Všechno závisí na mé inspiraci. Texty se připraví, poslouchám písně a srovnávám lyriku s písní. V tomto bodě, když vidím, že je text příliš krátký nebo dlouhý, změním ho. Hudba a texty jsou jednotné a všechno musí harmonizovat. Do své kreativity chci vložit určité poselství…je to celek, který vytváří ducha alba. Jsou lidé, kteří poslouchají hudbu proto, že prostě mají rádi tuhle muziku, a nezajímá je a někdy dokonce nesouhlasí s poselstvím této hudby. V BM se to stává velmi často. Hodně lidí poslouchá BM, ale zároveň se neztotožňují se zlem. Také se stává, že BM poslouchají katolíci. Není to divné? Tenhle druh chování bych nazval pozérský styl života. Když poslouchám Bathory, tak respektuju tuto kapelu…takže pokud poslouchám jejich hudbu a zároveň bych odmítal ideologii a náboženské přesvědčení kapely, které chtějí rozšiřovat…pak bych je urážel a nebyl bych čestným. Jestli tomu někdo nerozumí, nemá žádné instinkty a není schopný pochopit, že každý člověk by si měl zvolit cestu hrdosti a cti…každý tvůj čin mluví za tebe…

Prosím řekni mi něco víc o Memory and Destiny. Jak dlouho jsi připravoval pět skladeb? Odkud jsi vzal svou hudební a textovou inspiraci? Jaké bylo nahrávání na podzim 2001 po tvé přípravě se dvěma skladbami pro Blood of Heroes? (Mimochodem, kdy, kde a kolik kopií tohoto 7“EP bylo vydáno?)
To album Memory and Destiny je výsledkem mých experimentů s hudbou. Teď vím, že jsem si vybral nejhorší způsob nahrávání tohoto materiálu. Myslel jsem, že bych byl schopný vytvořit velkou atmosféru, pokud by housle a symfonické nástroje vedly hlavní melodii místo kytar. Takže jsem tohle album složil na klávesách, a později jsem nahrál kytary. Byl to velmi špatný nápad, protože v tomto druhu hudby jsou kytary a bubny nejdůležitější. Takže jsem nahrál hodně kláves, pěveckých sborů, tympánů…a později jsem nebyl schopný to namixovat. Takže jsem měl obrovský chaos a nebyl jsem schopný kontroly. Bylo to velmi extrémní a mnoho lidí prostě tohle album nedokáže poslouchat.
Teď se pokouším hrát ne tak komplikovanou hudbu založenou na bubnech a kytarách… klávesy se objevují čas od času také …písně nejsou příliš dlouhé.
Blood of Heroes věnované památce Timothyho McVeigha bylo vydáno americkým labelem Vinland Winds Records…limitováno na 1000 kopií…brzy bude vydáno znovu No Colours rec. (nový mix).
Před určitou dobou jsem začal archivovat všechny své relace. Chci se k nim později vrátit a znovu je namixovat a masterovat…jak budou moje hudební znalosti, zkušenosti a možnosti větší a lepší. Takže, Blood of Heroes brzy znovu namixuju a remasteruju.

Proč jsi vydal re-edici Carpathian Wolves? Mohlo by být, že všechny re-edice sledují „mistrovský plán“ jak vytvořit víc a víc sběratelských položek?
Měl bys položit tuhle otázku No Colours rec…vytváření sběratelských titulů náleží jim. Není to moje práce. Někdy se mě Steffen zeptá na vydání nebo znovuvydání určitých titulů…někdy souhlasím, někdy ne. Ale já chápu No Colours rec. Pro existenci jako nahrávacího labelu a distribuce musí NC učinit některé kroky…takže se pokouším nevměšovat se do práce NC. Myslím, že Steffen zná německý hudební trh víc než já, takže mu nechávám volné ruce…

Jak přesně dlouho jsi nahrával v zimě 2002/2003 The Fire of Awakening? Sebrala studiová práce na The Fire… dohromady víc času než na předchozí nahrávce? Kdo byl technikem v DSP studiu? V bookletu je napsáno, že to byl nějaký „Pu…o“? Dělal tuto práci poprvé, protože jsem nenašel jeho jméno v předešlých bookletech? Plánovals trochu změnit svůj zvuk? (Mimochodem, neslyšel jsem nějaké velké rozdíly.)
DSP studio je provozováno Putem. Puto hrál v polské metalové kapele Magnus. Bylo to dávno. Teď Puto realizuje své hudební myšlenky provozem nahrávacího studia. V DSP studiu nahráli své materiály nejenom Graveland, ale i Thor´s Hammer a Veles. Dříve jsem nahrával materiály Gravelandu v Tuba Studiu. Nahrál jsem tam legendární album Thousand Swords. Tuba Studio změnilo polohu a nyní spolupracuje s televizními a rozhlasovými stanicemi ve Wroclavi. Ceny se změnily. Teď je velmi drahé tady nahrávat, takže jsem s nimi ukončil spolupráci. Teď nahrávám alba Gravelandu částečně doma a částečně v DSP studiu. Zvuk se nezmění, protože mixuju své materiály sám bez jakékoliv pomoci. Jsou lidé, kteří si myslí, že v tomto bodě bych měl nahrávat svá alba ve velkých a drahých nahrávacích studiích…ale k čemu? Nesnažím se soutěžit s Cradle of Filth…mnozí říkají, že bych měl hrát naživo…ale proč? Upřednostňuju potkávat lidi během vikinských festivalů. Hledám místo pro sebe a jsem s tím spokojený…
Obvykle strávím asi rok prací na albu. Nahraju určitý materiál. Pak strávím hodně času jeho poslechem, pak nahraju zbytek, znovu hodně poslouchám, pak odstraním co se mi nelíbí, nahraju nějaký nový materiál atd. Hodně času mi zabere mixování. Je to velmi časově náročné zaměstnání. Přichystám několik verzí mixu a pak vyberu nejlepší…ale nikdy nejsem totálně spokojený. Vždycky mám problémy s rozhodováním, který mix použiju.

Vždycky píšeš své texty v polštině a Michal Mugeman je pro tebe překládá? Je tvým přítelem nebo sympatizantem dlouho? Jak moc se zajímáš o překlad a poetickou kvalitu anglického textu? Jak se na to díváš v retrospektivě a jakou máš vůbec kontrolu?
Michal přeložil texty pro dvě alba: The Fire of Awakening a Memory and Destiny. Vždycky píšu lyriku v polštině…ve velmi obtížné polštině, takže je velmi těžké to překládat do angličtiny. Někdy jsou s překladem velké problémy. Moje texty jsou spíše surové a jednoduché bez poetické vášně. Ale pořád jsou těžké na překlad. Především válka je hlavním tématem mé lyriky…bitva a hrdinské souboje…bratrstvo boje, povinnosti a osudu…válka je brutální a surová, takže texty o ní by měly být surové. Je mnoho lidí jako Michal po celém světě, kteří podporují Graveland. Graveland požívá jejich respekt…Graveland je také pro ně podporou, že jim pomáhá vytrvat v jejich přesvědčeních a náhledech. Myslím, že je to jeden z důvodů proč cítím, že bych měl tvořit a nahrávat nová alba. Tohle dělá mou práci hodnotnou.
Moje angličtina je velmi chabá a musím se spoléhat na ostatní lidi. Ptám se jich na pomoc s odpověďmi na dopisy, e-maily, rozhovory. Umím číst a trochu komunikovat, ale nestačí to na překlad mých textů.

Je text k „Battle of Wotan´s Wolves“ jediným, který jsi obdržel od Aramatha? Použiješ víc jeho lyriky? Co bys mohl říct o tvém vztahu k tomuhle rakouskému chlapíkovi?
Nemám žádné problémy s hraním hudby. Mám hodně nápadů…někdy až moc. Ale je pro mě těžké psát texty. Myslím, že tady je hlavním problémem nedostatek času. Aramath mi poslal jeden text, který byl lepší pro hudbu Graveland než pro Woodtemple. Trochu jsem tenhle text poupravil a použil ve Fire of Awakening. Myslím, že v budoucnu mi Aramath předá víc textů, protože čas od času přijíždí do Wroclavi na návštěvu kultovních dávných míst na hoře Sleza. Brzo navštívím pohanské kultovní místo v západní Evropě. Mám hodně přátel po celé Evropě…zvlášť tam, kde se míhá duch pohanství a kultury bílého člověka. Vím, že lidé by rádi viděli hrát Graveland naživo. Ale nemyslím si, že by to někdy bylo možné. Spíš přemýšlím o hraní na starých lidových nástrojích s několika přáteli během vikinských festivalů…

Jakou skladbu máš nejradši z nových pěti hymen The Fire…? Jaké věci z nového alba sis nejvíc oblíbil obecně proto, že cítíš, že jsou dobře provedeny nebo jde o nový vklad vyrovnávající se tvým předchozím pracím? Jak moc důležité pro tebe bylo jít s tvou novou látkou o něco zpět ke kořenům ve stylu Immortal Pride a Thousand Swords?
„In the Sea of Blood“ je moje oblíbená píseň. Myslím, že jsem zvládl udělat tenhle song dramatickým, což je pro mě obecně v hudbě a umění velmi důležité. Když někdo píše a skládá o válce, musí se chovat ke své práci velmi seriózně. Pak je schopný vytvořit mistrovský kus…hloubku, která pohne posluchačem, učiní ho nezapomenutelným. Jsou lidé, kteří zacházejí s válkou jako se hrou a využívají ji z komerčních důvodů. Taková osoba pak vytváří všednost, která ho odsuzuje k veselohře. Současná hollywoodská produkce je plná všednosti. Lidé, kteří se živí tímto druhem „umění“ mají zkreslené představy o válce a násilí. Skutečnost míchají s fikcí. Společnost, která zná válku jenom z takové banální výroby…se jako stádo ovcí nechá vtáhnout do válečných her navržených vládou (myslím současnou situaci v USA)…je to mělké a prázdné.
Válka, chaos a ničení – pokud použiju tahle témata, snažím se s nimi zacházet s velkým respektem a vážností. Neberu to jako hru a pobavení. Vždycky beru válku jako dobré téma, o němž se dá psát, ale pod jednou podmínkou…respekt a vážnost. Myslím, že to člověk může vycítit v mých písních…v mých melodiích.
Thousand Swords bylo v některých aspektech originální album…a tyto aspekty rozhodly o dalším stylu Graveland. Tato hlediska jsou platformami, spojující tahle alba. Myslím, že můžu zastavit své hledání…Memory and Destiny byl můj poslední experiment. Pokud hudebník upadne do hudebního extremismu, stane se, že posluchači nedokážou porozumět jeho hudbě. Myslím, že je to jediné vysvětlení proč tolik lidí nepochopilo Memory and Destiny. Když jsem tomu porozuměl, změnil jsem svůj postoj ke své hudbě. Teď se snažím hrát snadnější hudbu, ne tak komplikovanou…kratší a méně složité písně jsou snadnější na poslech…Thousand Swords a Creed of Iron jsou mé modely pro následující alba Gravelandu. A všechny své tvůrčí ambice budu realizovat v Lord Wind.

Opravdu se mi líbí tvé nové album a struktura obecně. Ale nemyslím si, že jsou tvé texty dobře čitelné, což mě opravdu mrzí. Měl jsi v úmyslu tento rozpitý tisk? (Lomená písmena+efekty+méně kontrastu k pozadí+malá velikost písma).
Víš, když chce někdo číst mé texty, může je najít na mé webové stránce. Dělat mé texty čitelnými na obalu není moje priorita. Grafika je mnohem důležitější, protože zvyšuje hodnotu alba připravováním posluchače k poslechu mé hudby…ke vstupu do světa mé představivosti o pohanství a dávné víře, světa mého výkladu epického stylu. Ale celou dobu se učím a doufám, že v budoucnu udělám méně chyb…takže možná mé texty budou více čitelné nebo nebudou obsaženy vůbec…uvidíme.

Co od tebe můžou fanoušci očekávat v blízké budoucnosti Gravelandu? Už pracuješ na další nahrávce? Jaký bude další umělecký a rovněž idealistický vývoj?
Další album Gravelandu je téměř nahráno. Bude vydáno ke konci jara 2004. Musím jenom nahrát basu, klávesy a vokál.
Vedle hudby také připravuju obaly…Plánuju je a maluju. Nedávno jsem chystal obaly pro Veles, Legion a Perunwit. Naneštěstí můj první projekt obalu pro split LP Veles/Legion byl příliš extrémní a musel jsem použít něco jiného. Opravdu mě překvapuje, že fotky hořícího Bílého domu a naražené hlavy vedoucích amerických politiků jsou moc extrémní na to, aby byly ukazovány v Německu? He, he…
Uživatelský avatar
Вранакрик
Arch Articulus
Arch Articulus
 
Pohlaví: Muž Muž
Příspěvky: 435
Registrován: 24. březen 2008, 1:17

Další

Zpět na Black Metal

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron